رز قرمز

اگر غم را چو آتش دود بودی جهان تاریک بودی جاودانه

رز قرمز

اگر غم را چو آتش دود بودی جهان تاریک بودی جاودانه

نقد بازی تیم ملی ایران مقابل امارات

               نقد بازی تیم ملی ایران مقابل امارات

 

 

در ابتدا باید شهامت علی دایی سرمربی تیم ملی را در مورد بازی دادن به ستارگان

لیگ کشور و عدم توجه به نام بازیکنان تحسین کنم. سرمربی تیم ملی با بازی دادن به غلامرضا رضایی و احسان حاج صفی  و ستار زارع  و بسیاری از بازیکنان آماده دیگر و عدم بازی به ابراهیم صادقی و مجید غلام ‍‍‍‍‍نژاد و نبودن مجتبی جباری در لیست 18 نفره نشان داد علیرغم اتهامات نابجا که به او وارد کرده بودند مانند ادعاهایی مانند بازی دادن ناحق به بازیکنان سایپا نشان داد که او فقط به آمادگی بازیکنان توجه دارد و به نام آنها توجهی ندارد و نشان داد که برخلاف مربیان سابق تیم ملی به همه بازیکنان آماده لیگ نیز در ترکیب فیکس بازی میدهد.

در بازی امروز تیم ملی نسبت به مدت تمرین و تعداد بازی تدارکاتی که انجام داده بود بازی خوبی مخصوصا" در اواخر هردو نیمه از خود نشان داد و ما را نسبت به بازی های آینده تیم ملی امیدوار کرد.تیم ایران اگر در این بازی دقت و حوصله به خرج می داد می توانست با 3 امتیاز از میدان خارج شود.ما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که متسو چند سال است که با تیم امارات کار میکند و تیم امارات ثابت است و مشکلات مدیریتی تیم مارا هرگز نداشته است.امارات تا قبل از این بازی چند دیدار دوستانه انجام داده بود و کاملا" هماهنگ بود.

این در حالی است که تیم ایران فدای لیگ برتر و ضعف مدیریتی فدراسیون گذشته شد.

اگر لیگ کشور در این چند هفته پایانی با این فشردگی انجام نمی شد بازیکنان خستگی کمتری داشتند وشاداب تر بازی می کردند.اگر فدراسیون گذشته و کار فنی قبلی چند بازی تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی رزرو کرده بودند سرمربی با دانش ما مجبور نم شد ترکیب خود را در یک بازی رسمی و مهم شناسایی کند.

من در ادامه به تحلیل خطوط تیم می پردازم:

1- در دروازه مهدی رحمتی بازی قابل قبولی داشت و در خروج ها عالی عمل کرد و چون متوجه ضعف سرعتی مدافعان ایران در مقابل مهاجمان اماراتی شده بود فضای پشت سر آنان را به خوبی پوشش می داد هر چند که دروازه بان ما محک جدی نخورد.

2- درسمت چپ خط دفاع ستار زارع مخصوصا در نیمه دوم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و از بهترین بازیکنان ما بود . در سمت راست دفاع حسین کعبی بازی نسبتا خوبی انجام داد و نفوذهای خوبی داشت و کم کم دارد به روزهای اوج خود نزدیک می شود.در وسط خط دفاع دو مدافع میانی ما هادی عقیلی و جلال حسینی بازی کندی به نمایش گذاشتند و در چندین صحنه از تک مهاجم اماراتی که در بین چند مدافع ایران بود قافل ماندند و در کورس ها از آنان عقب می افتادند و باید گفت با این سبک دفاع و تعلل از فرار مهاجمان تیم ایران به مشکل بر می خورد.

3- در هافبک جواد نکونام و آندرانیک تیموریان با روزهای اوج خود فاصله دارند . در جلوتر از آنها مسعود شجاعی که پس مدتها در این چند بازی کادر فنی جدید به او فرصت بازی داده است بازی های خوبی به نمایش می گذارد و امروز بهترین بازیکن ما بود. در سمت راست غلامرضا رضایی که اولین بازی های ملی خود را انجام میدهد فرصت نفوذ نداشت .در مدت کمی که میداوودی فرصت بازی داشت نیز بازی بسیار خوبی انجام داد وآماده نشان داد و از کادر فنی درخواست می کنیم به او فرصت بیشتری بدهد.در سمت چپ احسان حاج صفی جوان بازی خود را به نمایش نگذاشت و علیرضا نیکبخت نیز که به جای او وارد زمین شد توپهای زیادی را لو داد اما به مراتب بهتر از حاج صفی بازی کرد. در خط حمله نیز چه رضا عنایتی و چه محسن خلیلی کند عمل کردند و بازی خوبی به نمایش نگذاشتند.

در پایان این درخواست را از علی دایی دارم که کریم باقری را حداقل برای مدت کوتاهی به تیم ملی برگدانند چون خط هافبک دفاعی ما به وجود چنین پاسورخوبی بسیار محتاج است.      

 

                                                               نویسنده:محمد،کارشناس فوتبال

اعتراض به مسؤلان ورزشگاه آزادی

             اعتراض به مسؤلان ورزشگاه آزادی

 

من و بسیاری از هموطنان دیگر امروز در این تعجب بودیم که چرا 15 نفر تماشاگر اماراتی

 

 در بهترین جای ورزشگاه نشسته بودند و به آنها اجازه داده شد بلندگو به ورزشگاه آزادی

 

بیاورند در صورتی که این موضوع منع قانونی دارد.این در حالی است که زشترین رفتار در

 

 ورزشگاه اعراب با تماشگران ما صورت می گیرد.

 

من در این فکر هستم چرا تیم ما در ورزشگاه آزادی نیز غریب است مثل اینکه مسؤلان

 

ورزشگاه آزادی طرفدار تیم امارات هستند.

 

و یگ گله دیگر نیز از فدراسیون دارم که باید تماشای چنین بازی مهمی را رایگان اعلام می

 

کرد تا ورزشگاه آزادی پر شود.

                                                                                                   گروه ورزشی رز قرمز

 

معینه جان تولدت مبارک

 

یه آسمون گلهای یاس و میخک

یه دنیا عشق و اشتیاق و پولک

یه حس آشنا با قلبی بی قرار و کوچک

فقط می خواد بهت بگه تولدت مبارک